Milline peaks olema Eesti IT - proff?

     Üldiselt, kui jutt käib professionaalidest või professionaalsusest, räägitakse suhteliselt üldistest ideedest ja suhteliselt hägustest omadustest ja käitumisest. Erinevate autorite ja (üldiselt veebi-) väljaannete poolt on välja käidud erinevaid ideid ja omadusi, mis võiks üleüldiselt professionaale erinevates valdkondades kirjeldada. Mitmete erinevate hinnangute järgi vaadates võiks just need omadused iseloomustada tänast IT - professionaali:

Õppimisvõime

    Arvestades pidevat arengut IT valdkonnas, alustades jooksvate uuendustega erinevatele rakendustele ja lõpetades üldiste muutustega tavades ja innovatsiooniga, peavad IT-professionaalid kogu aeg jooksvalt end nende uuendustega kursis hoidma ja oma vanemat tööd samuti ajakohastama. Eriti rääkides mõnest ekstreemsemast valdkonnast, nagu turve, toimub pidevalt innovatsioon, mistõttu tuleb kohati isegi näiteks nädala või päevade jooksul viia kurssi end uute lahendustega ja rakendada sellest tulenevad uuendused.

Kohusetundlikkus, Visadus

    Arvestades lahenduste pikka ja kestvat arendusperioodi, on oluline, et meeskonnas olevad arendajad oleks püsivad ja täidaks oma osa tööst. Samuti, kui arendajad või administraatorid annavad alla esimeste komplekssemate probleemide juures, ei ole võimalik neist sõltuvatel inimestel samuti oma tööd teha.

Suhtlemisoskus, Meeskonnatöö oskus

Olgu siis kas ühes meeskonnas töötades või klientidega suheldes, IT-professionaalidel peab olema olemas vähemalt tavalisel tasemel suhtlemisoskus ning võime teiste inimestega meeskonnas töötada.

Kohanemisvõime

    Antud punkt käib samuti kokku varasemalt mainitud õppimisoskusega. Arvestades kestvat arengut ning muutusi töökorralduses, eriti rääkides hiljutisest epideemiast, peavad IT-professionaalid olema paindlikud ja võimelised kas uute ülesannete või uue töökorraldusega kiiresti kohanema.

Ausus

    Ausust üleüldiselt oodatakse üldiselt kõigilt oma ala tipptegijatelt, olenemata, mis valdkonnas töötadakse. See on lihtsalt üleülduselt omadus, mida inimestes, mitte ainult töötajates, hinnatakse.

Oskus probleeme lahendada

    Antud punkt on suhteliselt iseenesest mõistetav, IT-ga tegelevad inimesed peavad olema head probleemide lahendamisel, sest olgem ausad, suurem osa tööst ongi seda - vigade otsimine ja nende parandamine võõi siis uute asjade lisamine ilma, et see olemasoleva süsteemi ära rikuks või rajalt maha võtaks

Loova, analüütilise ja kriitilise mõtlemise oskus

    Kuna üldiselt ei ole töös tekkivad probleemid standartsed, pigem vägagi spetsiifilised ja sõltuvad tugevalt konkreetsest olukorrast, on nii suutlikus kriitiliselt mõelda kui ka oskus olukorda analüüsida olulised ülesande enda jaoks lahti mõtestamisel. Peale seda on vaja asuda ülesannet lahendama, mille juures tuleb mängu loova mõtlemise oskus - vaja on nn out of the box mõtlemist, leida lahendusi tundmatutele spetsiifilistele probleemidele ja võimalikult kiiresti.

Pingetaluvus

    Kui tekib vajadus kiiresti mingile probleemile lennult lahendus leida, või hakkab arendus toppama jääma vahetult enne tähtaegu, on kõige hullem asi, mis võib juhtuda see, et arendja närvid ütlevad ülesse ja ta ei suuda enam mõelda ega oma ülesandeid täita. Samuti peab olema kannatust tüütu kliendiga tegeleda ilma, et teda lõpuks sõimama hakatakse.

Kuulamise ja ajaplaneerimise suutlikkus

    Et aru saada, mida on vaja teha, veel olulisemalt, et ühtemoodi aru saada, mida klient või ülemus antud olukorras ootab, või mida kolleeg probleemi all silmas peab, peab oskama kuulata. See on jällegi selline oskus, mis laieneb kõigi valdkondade klientidega või tiimis töötavatele inimestele, kuid IT-s on see eriti oluline.

Võime kaugelt töötada

    Koroona. Ega väga muud ei pea ütlemagi. Kui varasemalt räägiti sellest kui antud ala plussist, siis nüüd on see pigem kujunemas kriteeriumiks, mida töötajates otsitakse.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Edukamad ja vähemedukad lahendused enne interneti algusaastaid

Lahendused puuetega inimestele: Punktkirja monitor ja luger

Kuidas saada häkkeriks - Eric Steven Raymond