Kuidas visuaalne sotsiaalmeedia on mõjutanud massimeediat?

 Kui toimus info ja uudiste levitamine peamiselt tele, raadio ja ajalehtede kaudu, oli erinevate meediaväljaannete hulk ja uute tekkimise kiirus võrdlemisi väike. Uue väljaande loomisest edukaks jõudmine oli samuti kordades keerulisem. Siis aga hakkas seda muutma internet, alguses meililistide ja foorumit kujul, hiljem sotsiaalmeedia, blogimise ja muude iseseisvate veebiväljaannete kujul. Selle kõige tipuks on nüüd tõusmas visuaalses sotsiaalmeedias tekkivad iseseisvad, tihti alguses amatöörlikult sellega tegelevad veebiajakirjandus ja -meelelahutus. Nimekaimaks ja suurimaks sellistest sotsiaalmeedia platvormideks on Youtube.

Youtube on 2005 aastal asutatud veebiportaal, mis võimaldab kasutajatel üles laadida, vaadata ja jagada videoid. Algselt pidi sellest kujunema kohtinguportaal, kuhu sai üles laadida tutvumisvideoid, kuid pärast algset ebaedu otsustati oma valdkonda laiendada. Youtube'i omanik on sama firma, mis Google'il, Alphabet Inc. Suurima vaatajaskonnaga videod on portaalis olnud hittmuusikavideod, nagu kolm rekordipurustajat "Baby", "Gangnam Style" ja viimati "Despasito", millel on 6 980 733 381 vaatamist; ja meemid. Youtube'i püsi- ja proffessionaalsed sisu loojad, olgu nad siis vlogijad, mängude "gameplay" tootjad või kasvõi näiteks oma saadete produtseeriad, saavad põhilise tulu/palga läbi reklaami, kas siis platvormi sisese reklaami kaudu, või läbi sponsorlus lepingute.

Võimalus platvormil professionaalselt ja täiskohaga videote ja saadete tootmisega tegeleda tähendab, et mitmed on saavutanud rahvusvahelise tuntuse ja edu, mis on võrreldav traditsioonilise meedia toodanguga. Youtube'i suuremad kanalid on temaatiliselt suures joones jaotatud ajakirjanduse, mängude, muusika ja blogijate ja muu kategooria vahel. Ajakirjandus jaguneb suuresti "kollaseks" ajakirjanduseks, kes vahendavad klatši või muud traditsiooniliselt sellega seotud meelelahutust, ning tõsiseks ajakirjanduseks, mille eesmärk on enamasti oma ideoloogilise või harvemini sõltumatu vaatenurga kaudu päevakajaliste uudiste edastamine. Mängude kategooria on jagatud tõsiste mängijate vahel, kelle eesmärk on toota tõsiseid videoid, ja niinimetatud persoonide vahel, kelle vaatajaskond vaatab neid niiöelda saatejuhi iseloomu ja isiksuse tõttu. Kuna platvorm pakub üleüldiselt sarnast sisu tavameediaga, ning tootmiskvaliteet kasvab jooksvalt, olles kohati samal tasemel või kõrgemigi, kui traditsioonilisel meedal, on see hakanud eriti noorte tarbijate hulgas traditsioonilist meediat peaaegu täielikult asendama

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mis on saanud e-riigi visioonist 2020. aastaks?

Edukamad ja vähemedukad lahendused enne interneti algusaastaid

Lahendused puuetega inimestele: Punktkirja monitor ja luger