Arendus- ja ärimudelid: Minecraft

    Erinevate tarkvaraprojektide arendusprotsessi viiakse ellu ja juhitakse eri arendusmudeleid järgides, osad neist struktureeritud, osad kiired, igale projektile ja tiimile on sobiv mudel olemas. Vastavalt sellele, millised on projekti ajalised, ressursilised ja korralduslikud piirangud, kuivõrd oluline on tagasiside klientidelt ja nii edasi, valitakse üldiselt projekti algusfaasis, mõnikord ka mingi uue etapi alguses ülesandeks kõige paremini sobiv mudel.

    Minecraft lasti esimest korda välja 2010 aasta juunis. Nüüdseks on Minecraft registreeritud kasutajakontode arvu poolest 7. mäng ja see on saanud kultuuri osaks. Selle jätkuv arendus toimub Mojangis suhteliselt väikeses meeskonnaks. Projekt on läbi teinud mitmeid etappe ja muutusi. Arenduse protsess ettevõttes üldiselt ja ka Minecrafti juures kasutatakse variatsiooni Kanban arendusmudelist. Kanban meetod oma loomuselt on agiilne, paindlik, korraldus ja eesmärgid esitatakse visuaalselt, nö stendil. Tegevus toimub eri ülesannetega tiimides paralleelselt, konkreetselt paralleelsete arenduste piiramisega, vähendades segadust ja tiimide ümber korraldamist. Mojangis peetakse tsükli käigus kaht nimekirja: ühes uued planeeritud funktsionaalsused ja teises vead ja probleemid, mida uuenduses parandada üritatakse. Töö toimub paralleelsetes väikestes tiimides, iga tiim tegeleb oma probleemiga või lisaga. Iga tööpäeva alguses toimub kiire koosolek, kus arutatakse eelmise päeva protsessi ja plaane algavaks päevaks. Nädala esimene koosolek on pikem, kuna seal käiakse läbi  sama info kogu nädala kohta kokkuvõtlikult. Uued lisatavad elemendid ei planeerita detailselt ära, vaid jäetakse lahtiseks, muutes kogu arendusprotsessi paindlikumaks.

    Ärimudeli poolest on Minecrafti mudel üldjoontes veel tavapärane tasulise tarkvara juures: traditsioonilise omandvara käsitlus, kus pärast ostmist klient koopiat ja saab jätkuvalt uuendusi/ uusi tarkvara versioone, ilma et peaks vahepeal oma toote omandiõigust uuendama. Iga müüdud koopia on seotud teatud kasutajakontoga, ehk siis konto omanik omab ka antud koopiat sellest tarkvarast. Kõige rohkem õigusi ja võimalusi omatavat tarkvara kasutada on mängu originaalsel platvormil, PC-l, mida ametlikult nimetatakse Java väljalaskeks (tulenevalt selle loomiseks kasutatud keelest). Üks põhjuseid selleks on see, et Java versiooni ei müüda ega hallata läbi kolmandate osapoolte, nagu Bedrock versiooni (konsoolide sisesed poed või platvormi rakenduste poed, mis sellele rohkem piiranguid panevad). Mojang ei kasuta antud lähenemist (omandvara põhist käsitlust) kõikide oma projektide puhul, kuid suure tõenäosusega jääb see Minecrafti puhul püsima suhteliselt kaua, minemata kaasa "tarkvara-kui-teenus" trendidega vähemalt seni, kui Microsoft laseb Mojangil antud osa oma tegevusest ise juhtida.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Edukamad ja vähemedukad lahendused enne interneti algusaastaid

Lahendused puuetega inimestele: Punktkirja monitor ja luger

Kuidas saada häkkeriks - Eric Steven Raymond